سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قیمت و خرید پمپ استخر و جکوزی

یکی از مهم ترین احتیاجات و تجهیزات کلیدی هر استخر و جکوزی ای، پمپ استخر یا پمپ جکوزی می باشد. با توجه به این که فشار آب در خیلی جا ها کافی نمی باشد، و بعضا در برخی مکان ها و مناطق حتی فشار آب به قدری نیست که آب از لوله خارج شود، وسایلی ساخته شده اند تحت عنوان پمپ تصفیه استخر. این پمپ ها ساختار خاصی دارند که این ویژگی را برای آن ها ایجاد می کند که به آب فشار بالایی دهند. یکی از این انواع پمپ ها هم که در استخر ها یا جکوزی ها مورد استفاده افراد قرار می گیرند، پمپ های استخر و جکوزی هستند. برای آشنایی بیشتر با پمپ های استخر و جکوزی و مطالبی مثل پمپ جکوزی، خرید پمپ استخر، قیمت پمپ جکوزی، قیمت پمپ استخر، خرید پمپ جکوزی و… در ادامه بحث هم همراه گرم لوکس بمانید.

پمپ جکوزی

قبل از این که با مباحثی مثل قیمت پمپ جکوزی آشنا شویم، بیاید تا کمی در مورد خود جکوزی و تعریف آن بدانیم. جکوزی یاJacuzzi   نام شرکت آمریکایی تولیدکننده وان حمام گردابی است که اولین محصول این شرکت وان حمام با جت‌های آب ماساژدهنده بود. این شرکت در سال 1915 تأسیس شد و دفتر مرکزی این شرکت در کالیفرنیا قرار دارد. در ایران این نوع محصولات غالباً با همان نام تجاری جکوزی و گاهی هم با نام‌ هایی چون حوض آب چرخان یا وان آب گرم چرخان شناخته می‌شوند. جکوزی در واقع محیط بسته حوضچه مانندی است که آب موجود در آن فضا جهت ماساژ دادن عضله ‌های مختلف بدن با فشار زیاد توسط پمپ‌ های قوی از طریق لوله ‌های تعبیه شده در قسمت ‌های مختلف دیواره به داخل حوضچه رانده میشود. از جکوزی به منظور رفع خستگی و ماساژ آبی استفاده میشود.

کسب اطلاعات بیشتر: نحوه تنظیم تایمر پمپ استخر

پمپ استخر و جکوزی

پمپ استخر و جکوزی

نوبتی هم باشد نوبت آن است که با خود تعریف پمپ استخری یا پمپ جکوزی آشنا شویم. پمپ جکوزی وسیله ای برای گردش آب است که با مکش آب و فرستادن آب آلوده‌ جکوزی به سیستم فیلترینگ عمل تصفیه آب را ممکن می سازد. از آنجا که سلامت آب یکی از مهمترین شاخصه‌ های جکوزی است می توانیم بگوییم در صورت عدم وجود پمپ عملا جکوزی ما ناقص است و بدون پمپ تصفیه عمل تصفیه آب انجام نمی شود. بعد از هر بار استفاده از جکوزی اگر قرار باشد آب آن را به صورت کامل تعویض کنیم میزان زیادی آب را هدر داده‌ایم. بدیهی است در کشورهای کم آب مثل کشور ما افراد به فکر سیستم تصفیه آب جکوزی می باشند. برای تصفیه آب لازم است که از پمپ تصفیه جکوزی استفاده کنیم، نحوه‌ عملکرد پمپ به این صورت است که در عمیق ‌ترین نقطه‌ جکوزی دریچه‌ تخلیه تعبیه شده است. از دریچه‌ تخلیه آب به سمت پمپ سرازیر می‌ شود و پمپ آب را با فشار به فیلتر وارد می کند. این عمل باعث میشود که زباله های داخل آب توسط فیلتر گرفته شود و آب خالی از آلایندگی جامد وارد جکوزی شود.

خرید پمپ استخر

اما فارغ از مطالبی مثل قیمت پمپ استخر یا خرید پمپ استخر، بهتر است که ببینیم پمپ استخر چیست. در این باره باید گفت که آب استخر ها پس از گذشت مدت زمانی، دچار کثیفی ها و آلودگی می شوند. به طور مثال در صورتی که استخر شما روباز باشد، عوامل مختلفی مثل ریختن برگ درختان و گیاهان، شنا کردن افراد مختلف، آلودگی ها و چربی بدن آن ها، موجودات مختلف و… باعث می شوند که آب استخر کثیف شود و قابل شنا کردن نباشد، در صورتی هم که استخر شما روباز نباشد، علاوه بر چربی و کثیفی های بدن شناگران، ممکن است با یکجا ماندن آب، قارچ ها و جلبک ها شروع به رشد در آن کنند.

به همین جهت چه برای استخر های روباز با استفاده خانگی یا تجاری و چه برای استخر های روبسته با استفاده خانگی یا تجاری، سیستمی لازم است که هر روز این آبی که با آلودگی های ذکر شده کثیف و آلوده می شود را تصفیه نموده و قابل استفاده و شنا کردن مجدد کند تا هم در صورتی که استخر خانگی دارید، استخر ظاهر خوب و تمیزی پیدا کند و قابل شنا باشد، و هم در صورتی که استخر تجاری دارید، افراد و مشتریان مجددا به استخر شما مراجعه کنند و قادر باشند که در آن شنا و آب تنی کنند.

کسب اطلاعات بیشتر: خرید پمپ استخر ایرانی

از طرفی هم باید گفت که یکی از این تجهیزات استخر و لوازمی که حضور آن در هر استخری و هر دستگاه تصفیه آبی لازم و ضروری است، و نقش مهمی را هم بر عهده دارد، پمپ استخر است. پمپ های آب استخر در سیستم تصفیه آب استخر ها نقش پمپاژ آب را بر عهده دارند. به تعریف دیگر، در استخرها، این پمپ آب استخر است که آب را از ورودی گرفته و در قسمتهای مختلف استخر پخش میکند، این پمپ است که آب های آلوده را به سمت دستگاه تصفیه آب روانه و آن را پس از پمپاژ، ‌دوباره به استخر می فرستد. پمپ تصفیه استخر در برندهای مختلفی عرضه می شود که می توانید برای خرید آن ها و فهمیدن قیمت پمپ استخر، به سایت یک مجموعه حرفه ای مثل سایت مجموعه گوم لوکس مراجعه کنید.

اما یک نکته دیگری هم که در مورد پمپ استخر باید بدانید، این است که انواع پمپ ‌های استخری از نظر سرعت هم در سه دسته کلی قرار می‌گیرند، پمپ ‌های تک سرعته، پمپ ‌های دو سرعته و پمپ های سرعت متغیر. پروانه پمپ‌‌ های تک سرعته همیشه با یک سرعت معین در حال حرکت است، پمپ‌ ‌های دو سرعته، همان طور که از نامشان مشخص است می‌ توانند پروانه پمپ را با دو سرعت متفاوت بچرخانند، و در نهایت پمپ‌‌ های سرعت متغیر، قابلیت تنظیم سرعت موتور پمپ را برای شما فراهم خواهند ساخت. پمپ‌‌ های تک سرعته با توجه به قیمت ارزان ‌تر، پرکاربرد ترین انواع پمپ ‌‌های استخر هستند، پمپ‌ ‌های دو سرعته با توجه به فراهم آوردن دو انتخاب برای سرعت، این قدرت را به شما می ‌دهند که در صورت نیاز (مثلا وقتی می‌ خواهید آب استخر را عوض کنید) از سرعت زیاد استفاده کنید.

اما در کل توصیه می شود که وقتی نیاز به فعالیت زیاد پمپ نیست، از سرعت پایین ‌تر استفاده کنید و به این نحو مقدار زیادی در حفظ انرژی صرفه جویی کنید. به طور کلی همان طور که مشخص هم هست، نوع کم مصرف‌ تر پمپ استخر، پمپ ‌‌های تک سرعته هستند. پمپ‌‌ های سرعت متغیر با توجه به قیمت پمپ استخر بالایی که دارند کمتر مورد توجه قرار می‌ گیرند. اما می ‌توانند انتخاب بسیار مناسبی باشند، این نوع پمپ‌‌ها به شما این قدرت را می‌دهند دائما با توجه به شرایط استخرتان، سرعت حرکت پروانه ‌‌های پمپ را تعیین کنید.

پمپ استخر و جکوزی

پمپ استخر و جکوزی

 قیمت پمپ استخر

یکی از مهم ترین فاکتور ها در زمان خرید هر وسیله ای مثل همین پمپ استخر یا پمپ جکوزی، قیمت آن وسیله می باشد. پس از انجام بررسی های لازم و تحقیقات راجع به هر دستگاهی مثل همین پمپ های استخر و جکوزی، قیمت آن است که مشخص می کند که آیا با توجه به بودجه ای که داریم قادر به خرید آن هستیم یا خیر. به همین منظور به شما عزیزان توصیه می شود که چه برای مطلع شدن از قیمت پمپ جکوزی و قیمت پمپ استخر، و چه برای خرید پمپ جکوزی یا خرید پمپ استخر، حتما به سایت گرم لوکس که یک مرکز معتبر فروش پمپ های استخر و جکوزی است، مراجعه نمایید.

کسب اطلاعات بیشتر: نحوه نصب پمپ استخر

قیمت پمپ جکوزی

اما یک نکته ای هم که در مورد انواع پمپ های جکوزی باید بدانید، و مثل قیمت پمپ جکوزی اهمیت زیادی دارد، این است که در جکوزی ها دو سیستم گردش آب وجود دارد، یکی سیستم گردش آب و تصفیه که مشابه استخرها هستند (سیستم گرمایش نیز بر روی مدار تصفیه قرار می گیرد) و دیگری سیستم جت پمپ جکوزی که جهت تامین فشار مورد نیاز نازل های ماساژور جکوزی به کار می رود. هدف استفاده از جکوزی ها ماساژ بدن و رفع تنش عضلانی و در نهایت آب درمانی است که این وظیفه مهم به عهده جت پمپ جکوزی می باشد. در جکوزی ها به ازای هر نفر حداقل 2 عدد نازل جت (نازل ماساژور) در نظر گرفته می شود. به منظور اتصال نازل ها به یکدیگر و برقراری جریان آب یکسان در بین آنها لازم است از دو رینگ، یکی در قسمت بالایی و دیگری پایین استفاده نمود. جنس رینگ جکوزی یا از نوع لوله تمام استیل است و یا از جنس لوله های P.P ، همچنین لازم به ذکر است که معمولا سایز لوله توزیع آب جکوزی (رینگ جکوزی) بین 2 تا 4 اینچ در نظر گرفته می شود.

خرید پمپ جکوزی

امید است مطالب بیان شده در طول مقاله پمپ استخر، مثل خرید پمپ جکوزی، قیمت پمپ استخر، پمپ چکوزی، خرید پمپ استخر و… به درد شما خورده باشد و کمی به اطلاعات شما افزوده باشد. در صورتی که تصمیم به خرید پمپ استخر یا خرید پمپ جکوزی گرفتید، به شما توصیه می شود که حتما سری به سایت گرم لوکس بزنید، پیش از خرید از مشاوران زبده و حرفه ای گرم لوکس راهنمایی بگیرید، و از میان محصولات و دستگاه های سیستم تصفیه آب استخر گرم لوکس، مثل انواع پمپ های آب استخر و جکوزی، یکی که برای تان مناسب تر هست را خریداری نمایید.