سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تفاوت فیلتر شنی فایبرگلاس و فیلتر شنی فلزی

تفاوت فیلتر شنی فایبرگلاس و فیلتر شنی فلزی در چیست؟ میان انواع فیلتر های استخر ها و حتی فیلترهای شنی استخر هم فرق های وجود د ارد. برای مثال برخی تفاوت فیلتر شنی فایبرگلاس و فیلتر شنی فلزی وجود دارند که هر کدام به دلیل فرق داشتن در زمینه خاصی با یک دیگر تفاوت دارند و فرق می کنند. می دانیم که هر دو جزو تجهیزات استخر و جکوزی محسوب می شوند. فیلترهای شنی وجودشان برای هر استخر خانگی و تجاری لازم می باشد زیرا آب استخر ها در صورت تصفیه نشدن و در گردش نبودن آبشان، پس از مدتی دچار کثیفی و آلودگی های مختلف می شوند. بهتر است پیش از این که اقدام به خرید یکی از انواع فیلتر های شنی کنید، از تفاوت فیلتر شنی فایبرگلاس و فیلتر شنی فلزی مطلع باشید. با گرم لوکس همراه باشید.

قیلتر شنی استخر چیست؟

تفاوت فیلتر شنی با فیلتر فایبرگلاس

تفاوت فیلتر شنی با فیلتر فایبرگلاس

همان گونه که پیش تر هم اشاره جزئی ای به آن شد، تصفیه آب یکی از مهم ترین و با اهیمیت ترین اقدامات برای استخر های خانگی یا تجاری است. یکی از روش هایی که امکان تصفیه آب استخر با آن جود دارد استفاده از فیلتر تصفیه استخر می باشد که در برندهای مختلفی در بازار عرضه شده است. از جمله آن ها می توان به فیلتر تصفیه هایوارد، فیلتر تصفیه ایمکس و … اشاره داشت. انواع فیلتر شنی که هر کدام با هم تفاوت هایی دارند، مثل تفاوت فیلتر شنی فایبرگلاس و فیلتر شنی فلزی،  از متدوال ترین وسایل و تجهیزات برای تصفیه آب هر نوع استخر، با هر اندازه ای می باشند. انواع فیلتر های شنی که برای تصفیه، پاک و زلال سازی آب استخر ها مورد استفاده قرار می گیرند، با کمک فیلتر هایی که دارند، شن و ماسه، و آلودگی های فیزیکی را از سطح آب جدا کرده و آب را تصفیه و پاک می کنند.

فیلتر شنی استخر، علاوه بر این که قادر است آلودگی و کثیفی های فیزیکی را از سطح آب جدا کند، قادر است ذرات بسیار ریز تر مثل رسوبات، هیدروکربن ها، چربی بدن انسان، گرد و خاک، فلزات، هیدروکربن ها و… را هم از آب جدا کند. مواد فیلتراسیون انواع فیلتر شنی که در بحث تفاوت فیلتر شنی فایبرگلاس و فیلتر شنی فلزی هم یکی هستند، معمولا به صورت لایه بندی و از جنس سلیس دانه بندی شده با درجه ی خلوص نود و هشت درصد می باشند.

تفاوت فیلتر شنی فایبرگلاس و فیلتر شنی فلزی

یکی از سوالاتی که ممکن است در ذهن شمایی که در حال تحقیق درباره فیلتر های استخر و به ویژه فیلتر شنی استخر هستید ایجاد شود، بحث تفاوت فیلتر شنی فایبرگلاس و فیلتر شنی فلزی می باشد. البته این را هم باید بدانید که فیلتر فایبرگلاس در دسته فیلتر های شنی قرار می گیرد و خود یکی از انواع فیلتر های شنی می باشد و تنها بحثی که در اینجا وجود دارد، فرق فیلتر شنی فایبرگلاسی با فیلتر های شنی فلزی است. از همین رو برای این که به سوالات موجود در ذهن شما عزیزان بهتر پاسخ داده شود و برای مقایسه فیلتر شنی فایبرگلاس و فیلتر شنی فلزی، و برای آشنایی بیشتر شما با تفاوت فیلتر شنی فایبرگلاس و فیلتر شنی فلزی و بررسی بهترین فیلتر تصفیه استخر، بخشی به این موضوع اختصاص داده شده است.

کسب اطلاعات بیشتر: مقایسه فیلتر شنی و فیلتر کارتریجی

مقایسه فیلتر شنی فایبرگلاس و فیلتر شنی فلزی

مقایسه فیلتر شنی با فیلتر فایبرگلاس

مقایسه فیلتر شنی فایبرگلاس و فیلتر شنی فلزی

همان گونه که پیش تر هم به آن اشاره شد، در اینجا با دو نوع فیلتر تصفیه آب استخر خاص طرف نیستیم بلکه با دو نوع فیلتر شنی استخر روبرو هستیم. این دو، مکانیزمشان تا حدود 90 درصد شبیه به یک دیگر است، و تنها در جنبه ها و زمینه های خاصی با یکدگیر فرق دارند. با این حال اما، شمایی که قصد تهیه فیلتر تصفیه آب استخر و به ویژه فیلتر شنی را برای استخر خود دارید، حق دارید که بخواهید با انواع و اقسام آن ها و تفاوت هایی که با هم دارند، آشنا شوید، از همین رو برخی از موارد تفاوت فیلتر شنی فایبرگلاس و فیلتر شنی فلزی در قسمت زیرین این پاراگراف گردآوری شده اند.

میزان فیلتراسیون: در فیلتر شنی فلزی نازل در کف مخزن قرار گرفته است و فاصله نازل ها با یکدیگر کم است، اما در فیلتر های فایبرگلاسی آب جمع کن فیلتر ها به صورت خورشیدی است و فاصله نازل ها با یکدیگر بیشتر است که این موضوع که فیلتراسیون فیلتر شنی فلزی بالا تر می باشد، به همراه این دلیل که فیلتر شنی فلزی صفحه نازل آب دارد، باعث می شود که آب تصفیه شده فلتر شنی فلزی زلال تر باشد.

صرفه اقتصادی: در مقایسه فیلتر شنی فایبرگلاس و فیلتر شنی فلزی باید گفت که فیلتر فایبرگلاس در صورتی که برای استخر های کوچک و حجم آب کم خریداری شود، صرفه اقتصادی بیشتری نسبت به فیلتر شنی فلزی دارد. همچنین برای استخر های بزرگ هم این قضیه برعکس می باشد.

وضعیت ساخت: یکی دیگر از موارد تفاوت فیلتر شنی فایبرگلاس و فیلتر شنی فلزی در این می باشد که فیلتر شنی فلزی تولید داخل هم در کشور موجود می باشد اما 90 درصد فیلترهای فایبرگلاس وارداتی هستند.

امکان بازسازی: فیلتر شنی استخر در مدل فلزی قابلیت این را دارد که پس از ایراد پیدا کردن یا خراب شدن، مجددا بازسازی شود و مورد استفاده قرار بگیرد، اما در مورد فیلتر فایبرگلاسی قضیه این گونه نیست و حتی در صورت بازسازی با چسب مخصوص، باز هم امکان شکستن مجدد وجود دارد.

مقاومت: در حالت کلی از مهمترین موارد تفاوت فیلتر شنی با فیلتر فایبرگلاس این می باشد که فیلتر های شنی فلزی توانایی مقاومت بیشتری را در برابر شرایط سخت دارند. مثلا فیلترهای شنی فلزی مدت زمان طولانی تری نسبت به فیلتر های شنی فایبرگلاسی در برابر نور و اشعه آفتاب، آب گرم و ضربات ناشی از جابجایی مقاومت می کنند و دیر تر خراب می شوند.

مقایسه فیلتر شنی با فیلتر فایبرگلاس

تفاوت فیلتر شنی فایبرگلاس و فیلتر شنی فلزی

تخلیه پساب: آخرین مورد در بحث مقایسه فیلتر شنی با فیلتر فایبرگلاس هم این موضوع می باشد که، از آنجایی که در فیلتر فایبرگلاسی خروجی تخیله پساب و ورودی یکی هستند، توان تخلیه پایین می باشد، در صورتی که در فیلتر شنی فلزی خروجی مجزا برای ورودی، و خروجی پساب در نظر گرفته شده است.

قیمت و خرید انواع فیلتر شنی استخر

پس از این که تحقیقات و پرس و جو های لازم را انجام دادید و با مطالبی مثل تفاوت فیلتر شنی فایبرگلاس و فیلتر شنی فلزی و انواع دیگر تصفیه استخر ها آشنا شدید و تصمیم گرفتید که یکی از آن ها را بسته به نیازتان تهیه نماید، نوبت به آن می رسد که از قیمت دستگاه مورد نظرتان مطلع شوید و برای خرید آن اقدام نمایید. یکی از معتبرترین مراکزی که شما می توانید تصفیه آب استخر مد نطرتان را از آنجا تهیه نمایید، سایت گروه گرم لوکس می باشد که فیلتر های شنی با بالاترین کیفیت و بیشترین دوام را به مشتریان شان ارائه می دهند.